Returnarea unei haine de calitate proasta

22 september 2021 36

Buna ziua. Am procurat un palton intr-un magazin situat in Piata Centrala. Nu mi-a fost eliberat bon de casa. Cand l-am cumparat, acesta arata bine, l-am imbracat imediat si am iesit din magazin. L-am purtat aproximativ 4-5 ore. Cand am ajuns acasa, am observat ca pe partea unde tineam geanta, paltonul a facut scame. As vrea sa-mi intorc banii, pentru ca bunul s-a dovedit de calitate proasta. Am dreptul sa-mi cer banii inapoi? Daca da, trebuie sa scriu vreo cerere si sa astept pana comerciantul decide ce face, sau trebuie sa mi-i dea imediat? Intreb pentru ca alt palton nu am si trebuie sa-mi cumpar urgent unul.

Jurist comments 1

Download discussion
  • Legal consultant
  • Criminal law
  • Traffic violations
  • Other violations
  • Other areas
  • Family law

Bună ziua Nadejda, majoritatea comercianţilor din pieţe nu eliberează bon fiscal pentru că nu deţin aparate/maşini de casă (echipament fiscal) deoarece activează în baza de patenta de întreprinzător.
Vă sfătui să vorbiţi frumos şi pe cale amiabilă să-i explicaţi comerciantului ca să vă restituie banii pentru produsul necalitativ.

Ca temei fiind... mai detaliat Legea cu privire la protecţia consumatorului şi Legea cu privire la patenta de întreprinzător, ambele acte normative stipulează că comercianţii sunt obligaţi să vă respecte drepturile dvs.

Legea 105/2003

Articolul 6. Drepturile fundamentale ale consumatorilor
Orice consumator are dreptul la:
a) protecţia drepturilor sale de către stat;
b) protecţie împotriva riscului de a achiziţiona un produs, un serviciu care ar putea
să-i afecteze viaţa, sănătatea, ereditatea sau securitatea ori să-i prejudicieze drepturile şi
interesele legitime;
c) remedierea sau înlocuirea gratuită, restituirea contravalorii produsului, serviciului
ori reducerea corespunzătoare a preţului, repararea prejudiciului, inclusiv moral, cauzat de produsul, serviciul necorespunzător;
c1) neachitarea contravalorii serviciului de transport rutier de persoane în regim de
taxi, în cazul neemiterii sau neînmînării de către conducătorul auto a bonului de casă pe suport de hîrtie și/sau în formă electronică;
d) informaţii complete, corecte şi precise privind produsele, serviciile achiziţionate;
e) instruire în domeniul drepturilor sale;
f) organizare în asociaţii obşteşti pentru protecţia consumatorilor;
g) adresare în autorităţile publice şi reprezentarea în ele a intereselor sale;
h) sesizarea asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor şi autorităţilor publice
asupra încălcării drepturilor şi intereselor sale legitime, în calitate de consumator, şi la
înaintarea de propuneri referitoare la îmbunătăţirea calităţii produselor, serviciilor.

Legea 93/1998
Articolul 3. Bazele juridice ale utilizării patentei
(7) Titularul patentei este obligat:
c) să respecte drepturile şi interesele consumatorilor;


O zi bună!

23 september 2021