Buna ziua. Am comandat un articol intr-un magazin online. Articolul a fost expediat printr-un serviciu de curierat international. Cand am mers sa-mi ridic articolul comandat, la biroul serviciului de curierat mi-au spus ca expeditorul a rechemat articolul. Prin urmare, articolul comandat de mine a fost expediat inapoi magazinului online. Acesta refuza sa-mi ramburseze banii achitati. Intrebarea mea este: poate serviciul de curierat sa trimita coletul inapoi, la cererea expeditorului, fara ca eu sa renunt la articolul comandat?
Tatiana Scobiola
Regulile privind prestarea serviciilor poştale stabilesc următoarele:
Trimiterile poştale se păstrează în unitatea poştală, în aşteptarea destinatarului, timp de
15 zile calendaristice pentru trimiterile poştale interne şi timp de 30 de zile calendaristice pentru trimiterile poştale internaţionale, din ziua următoare zilei de sosire a acestora în oficiul poștal de destinaţie.
Trimiterile poştale,... mai detaliat care nu au putut fi distribuite destinatarilor se înapoiază expeditorului
în următoarele situaţii:
1) la expirarea termenelor de păstrare;
2) la cererea expeditorului;
3) destinatarul refuză să primească trimiterea;
4) destinatarul nu este la adresa indicată;
5) adresatul căsuţei poştale de abonament nu este indicat sau este indicat incorect;
6) adresa destinatarului indicată pe trimitere este ştearsă sau ruptă;
7) destinatarul este decedat.
Dacă nu ați ridicat coletul în termen de 30 de zile, acesta a fost returnat expeditorului și el nu este obligat să vă returneze banii.
Dacă ați ridicat coletul în termen de 30 de zile din ziua următoare zilei de sosire în oficiul poștal de destinaţie, atunci urmează să depuneți o cerere scrisă prin care să vă informeze despre motivul returnării.