HomeОтветыAnularea zborului cu 2 saptamini inainte de zbor
Anularea zborului cu 2 saptamini inainte de zbor
13 июня 2017112
Victoria
Anularea zborului cu 2 saptamini inainte de zbor. Agentia care a vindut bilete nu a informat despre asta. Ce rambursari trebuie sa am?
Как добавить пояснения по моему вопросу?
Если хотите вступить в диалог с юристами по Вашему вопросу, добавьте собственный комментарий под ответами юристов. Для этого Вам необходимо войти в профиль пользователя, следуя по ссылке отправленной сервисом yAvo на Ваш почтовый ящик.
Bună ziua! În Republica Moldova există o normă juridică în care sunt cuprinse regulile și drepturile pe care le aveți în calitate de pasager al transportului aerian – Hotărârea Guvernului din 08.11.2012 pentru aprobarea Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii...mai detaliatprelungite a zborurilor.
Dacă zborul dvs. a fost anulat, aveți următoarele drepturi:
-să fiți informaţi despre anulare;
-să vi se ofere explicaţii privind posibilităţile de transport alternative;
-să vi se ofere asistenţă de către operatorul aerian și o redirecționarea deplasării cu un zbor alternative;
-să primiți o compensaţie din partea operatorului aerian.
Totuși, dacă zborul este anula, și nu ați fost informași, puteţi primi despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţă.
La fel, trebuie de menționat că, operatorul aerian nu este obligat să plătească compensaţii, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepţionale, care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Împrejurările excepționale sunt situațiile pe care compania aeriană nu le poate controla, cum ar fi condițiile meteo, greva angajaților, împrejurări politice, etc.
În situația dată, vă recomand să vă adresați cu o cerere către Compania Aeriană, prin care să solicitați despăgubiri.
În caz de refuz, puteți contesta în instanța de judecată!
O zi frumoasă!!!
Cu titlu de adăugare, Transportatorul aerian ( Compania aeriană ), are sarcina de a proba pentru a dovedi faptul că d-vstr ați fost informați individual despre anularea zorului lor și când a fost făcut acest lucru.
Stimata Dna,
Deşi nu am toata informatia necesara, voi incerca sa va dau unii indici. Conform unei hotariri recente a CJUE din luna mai 2017 , compania aeriana are obligatia de a plati compensatii pentru anularea zborului , daca nu a informat pasagerul despre anularea zborului cu...mai detaliatcel putin 2 saptamini inainte , chiar daca a transmis aceasta informatiei agentiei de turism de la care ati procurat biletul, iar ultima nu v-a informat despre aceasta. Deci raspunderea o poarta transportatorul avia , care ulterior poate cere prejudicii in ordine de regres de la agentia de turism.
De asemenea, pct.15 din HG nr. 836 din 08.11.2012 prevede expres ca - Sarcina dovedirii faptului că pasagerul a fost într-adevăr informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului aerian.
Daca dvs nu ati fost informata nici de compania avia, nici de agentia de turism despre anularea zborului , atunci aveti dreptul la compensatii materiale si morale, in caz contrar- compania va fi obligata sa achite aceste prejudicii in baza hotaririi judecatoresti.
Cu respect, Vitalie Postolache,
Avocat specializat in litigii consumatori - companii avia
Ecaterina Pînzari
Bună ziua! În Republica Moldova există o normă juridică în care sunt cuprinse regulile și drepturile pe care le aveți în calitate de pasager al transportului aerian – Hotărârea Guvernului din 08.11.2012 pentru aprobarea Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii... mai detaliat prelungite a zborurilor.
Dacă zborul dvs. a fost anulat, aveți următoarele drepturi:
-să fiți informaţi despre anulare;
-să vi se ofere explicaţii privind posibilităţile de transport alternative;
-să vi se ofere asistenţă de către operatorul aerian și o redirecționarea deplasării cu un zbor alternative;
-să primiți o compensaţie din partea operatorului aerian.
Totuși, dacă zborul este anula, și nu ați fost informași, puteţi primi despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţă.
La fel, trebuie de menționat că, operatorul aerian nu este obligat să plătească compensaţii, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepţionale, care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Împrejurările excepționale sunt situațiile pe care compania aeriană nu le poate controla, cum ar fi condițiile meteo, greva angajaților, împrejurări politice, etc.