Despăgubiri pentru telefon procurat in rate

18 июня 2018 66

Buna ziua. Am procurat un telefon in luna mai anul trecut de la magazinul X, l-am luat în credit. Asigurare și garanție pentru el era. A început încă din decembrie sa lucreze cam rău. In martie l-am dat la reparație pe garanție, a fost refuzată reparația pe garanție motiv - o zgârietură pe carcasa. Și au decis mult mai târziu să îl ia la reparație pe asigurare după nenumărate apeluri la magazinul X. Operatorii m-au tot pasat de la unul la altul, dar am insistat și într-un sfârșit, după aproape 2 luni, am aflat că telefonul a fost dus din greșeala nu unde trebuie, la mine nu ajungea nici stricat, nici reparat. Mi-au tot cerut să plătesc expertiza, dar am refuzat și am cerut eu sa o fac personal. Într-un final, au adus telefonul cu defecte, altele decât cele anterioare. Am refuzat să îl iau și am cerut despăgubiri, fiindcă din martie până în iunie telefonul a fost nu știu unde și a venit cu defecte. Am cerut alt telefon in loc temporar și după multe cerințe și apeluri am primit. Au zis că îmi dau 500 lei despăgubiri, însă nu mi-au mai dat. Mi-au adus în iunie un alt telefon in locul telefonului meu, insa e unul utilizat, cu niciun fel de garanție. Acum cer insistent despăgubiri și nu mi se da răspuns. Cum sa procedez? Își bat joc de noi ca consumatori. Când mi-am făcut asigurarea mi-au zis că în caz că tel se strică din diferite motive și se decide schimbarea - atunci va fi cu unul nou, dar nu e. Ce pot face? Pot obține despăgubiri?

Jurist comments 1

Download discussion
Andrei Domenco
  • Адвокат
  • Гражданское право
  • Уголовное право
  • Семейное право
  • Дорожные правонарушения
  • Трудовое право

Bună Eugenia,

Toate drepturile dvs sunt protejate de legea protecției consumatorilor, astfel, dvs vă puteți adresa în instanță de judecată cu o cerere privind plata despăgubirilor materiale și morale. Totodată ar fi bine sa anexați la cerere toate plângerile către compania care ați contractat și solicitările dvs cât și răspunsurile acestora.

Legea... mai detaliat protecție consumatorilor oferă o serie de garanții consumatorilor și anume dreptul de a cere plata contravalorii bunului cumparat, remedierea gratuita a bunului asupra căruia au fost depistate defecțiuni și schimbul acestuia pe unul nou. Astfel vânzătorul fiind obligat de a satisface una din aceste solicitări gratuit in termen de 14 zile de la procurare sau in termenul de garanție stabilit în talon.

19 июня 2018