Bună ziua! Am avut o situație complicată la serviciu odată cu situația survenită în țară. în acest sens, obosind și de relațiile bolnăvicioase cu angajatorul, 3 din 4 angajați din echipă au scris cerere de eliberare. Post-factum, după ce am scris cererea de eliberare, ei ne spun că 2 zile din luna martie sunt pe șomaj tehnic deoarece nu au fost activități și au suspendat activitatea. În una din aceste 2 zile, eu am comunicare cu clientul companiei.
1) Întrebarea este: e corect să facă șomaj tehnic doar pentru 2 zile? De asemenea, e corect să ne informeze aproape peste 1 lună?
2) E corect să ne achite în baza unei fișe de pontaj, când în contract nu avem prevăzut acest lucru? Există un acord, în care este scris că vom completa o fișă de pontaj în care vom indica activitățile, dar nu este stipulat că achitarea se va face în baza acesteia.
Mulțumesc!
L A
Bună ziua Carla,
Conform legii șomajul tehnic reprezintă imposibilitatea temporară a continuării activităţii de producţie de către unitate sau de către o subdiviziune interioară a acesteia pentru motive economice obiective. Pe durata şomajului tehnic, salariaţii se vor afla la dispoziţia angajatorului, acesta avînd oricînd posibilitatea să dispună reluarea activităţii.
Temporar - asta... mai detaliat poate fi și o perioadă scurtă de timp.
În perioada şomajului tehnic, salariaţii beneficiază lunar de o indemnizaţie ce nu poate fi mai mică de 50 la sută din salariul lor de bază.